Van Stee stichting

Steunt goede doelen in de sectoren Kunst & Cultuur en Sport & Bewegen in Leidschendam-Voorburg

Beleid en doelstellingen

De van Stee stichting is een kapitaalfonds dat schenkingen doet aan verenigingen en instellingen met het werkgebied in Leidschendam-Voorburg. Dit kunnen wij doen op basis van de jaarlijkse wisselende rente en beleggingsopbrengsten over het kapitaal, dat momenteel ca. 140.000 euro bedraagt.

Doelstelling is om jaarlijks zo veel mogelijk impact te maken door de gedane schenkingen binnen de  sectoren in het dan geldende beleidsplan. Hierbij zullen we zoveel mogelijk het kapitaal in stand houden maar hebben we ook de mogelijkheid om grotere schenkingen te doen als hiertoe een goede aanleiding is. In dat geval zal het kapitaal dat jaar slinken.

Wij werken in periodes van drie jaar waarin we, afhankelijk van de maatschappelijke ontwikkelingen, steeds een andere focus aanbrengen in de doelen die we steunen.

Beleidsplan 2021-2023

Voor de huidige driejaarsperiode richten wij ons met name op het ondersteunen van goede doelen in de sectoren Kunst & Cultuur en Sport & Bewegen. Sectoren die na coronacrisis een extra steuntje in de rug verdienen.

Bij het beoordelen van de aanvragen hanteert het bestuur de volgende richtlijnen:
- werkterrein gemeente Leidschendam-Voorburg
- focus op de sectoren Kunst&Cultuur en Sport&Bewegen
- éénmalige schenkingen van ca. 500 - 750 euro
- bij voorkeur een gift die “het verschil maakt”
- altijd een eigen bijdrage van de betreffende stichting of vereniging
- voorkeur voor doelen met een laagdrempelig karakter
- geen commerciële doelen

Financiële verantwoording boekjaar 2022

De balans en staat van baten en lasten over 2022 met de financiële verantwoording kunt u hier downloaden.